Warner Bros. Discovery og Telenor indgår nordisk samarbejde
Telenor og Warner Bros. Discovery har indgået et nyt partnerskab, der dækker hele Norden.
Aftalen sikrer, at Telenors mere end én million tv- og streamingkunder i Norge, Sverige, Finland og Danmark får adgang til Warner Bros. Discoverys brede udbud af tv-kanaler og den globale streamingtjeneste HBO Max.
Sigvart Voss Eriksen, EVP og Head of Nordics, Telenor Group, siger:
Partnerskabet med Warner Bros. Discovery er et vigtigt skridt i udviklingen af vores nordiske tv- og underholdningsforretning. Aftalen markerer et fælles skridt fremad og giver os mulighed for at nytænke vores forretningsmodel – samtidig med at indhold fra Warner Bros. Discovery når bredt ud til seere i hele Norden. Vi deler en ambition om at levere mere værdi og give kunderne adgang til det stærkeste indhold på markedet – og det her samarbejde bringer os tættere på netop det.
Telenors kunder vil fortsat have adgang til populære, nordiske kanaler som Kanal 5, TV Norge og TV5 samt til HBO Max, der rummer både lokale favoritter og internationale succeser.
Christina Sulebakk, Managing Director og EVP Nordics, Warner Bros. Discovery, siger:
Vi er glade for at kunne annoncere dette strategiske samarbejde, som understøtter vores vækstambitioner i Norden og styrker vores tilstedeværelse i regionen. Gennem partnerskabet får Telenors kunder adgang til Warner Bros. Discoverys omfattende portefølje af populære, nordiske tv-kanaler – samt til vores internationale streamingtjeneste HBO Max. Seerne kan glæde sig til en stærk kombination af lokalt indhold og globale hits, herunder anmelderroste HBO-serier som The White Lotus, The Last of Us, And Just Like That… og House of the Dragon.
Sigvart Voss Eriksen tilføjer:
Partnerskabet bidrager til Telenors ambitioner om vækst i Norden, i takt med at vi gradvist udvider vores forretning og når ud til både nuværende og nye kunder – på tværs af alle platforme og også uden for det traditionelle betalings-tv-marked.
Om Telenor
Telenor Group er et førende telekommunikationsselskab med aktiviteter i Norden og Asien og 207 millioner abonnenter på tværs af sin portefølje. I 2024 rapporterede virksomheden en omsætning på 79,9 milliarder NOK. Telenor er forpligtet til ansvarlig forretningsadfærd og er drevet af ambitionen om at styrke samfundet. Konnektivitet har været Telenors domæne i 170 år, og virksomhedens formål er at forbinde kunderne med det, der betyder mest. Telenor er noteret på Oslo Børs under tickersymbolet TEL. For mere information, besøg www.telenor.com
Om Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) er et førende, globalt mediehus, som skaber og distribuerer indhold med stor bredde og variation til tv, film og streamingtjenester. Med et af verdens mest indholdsrige kataloger inspirerer, informerer og underholder Warner Bros. Discovery publikum i mere end 220 territorier og lande og på 50 sprog med velkendte mærker og produkter som: Discovery Channel, CNN, DC, Eurosport, HBO, HBO Max, HGTV, Food Network, Investigation Discovery, TLC, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet, Science Channel, Warner Bros. Pictures, New Line Cinema, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies med flere. For mere information, besøg www.wbd.com
Om HBO Max
HBO Max® er den globale premium-streamingtjeneste hos Warner Bros. Discovery, der leverer det mest unikke indhold og medrivende historier i alt fra fiktionsprogrammer, film, dokumentarer, true crime, voksenanimation og live-begivenheder fra sportens verden (samt live-nyheder, hvor det er tilgængeligt). HBO Max er stedet for HBO Originals, Warner Bros.-film, Max Originals, DC-universet og Harry Potter-franchisen, samt ikoniske programmer som Friends og The Big Bang Theory – alt samlet på ét sted.
Kontakt:
Tobias Gausemel Backe, Senior Communications Advisor, Telenor Group: Tobias-Gausemel.Backe@telenor.com
Eerika Roos, VP Communications and PR, Nordics, Warner Bros Discovery: Eerika.roos@wbd.com