OL skaber rekordhøje seertal og engagement for Max i hele Europa

13 august 2024

Seere på Max har i alt streamet 7 milliarder minutter OL-indhold ifm. Paris 2024. Søndag den 4. august satte Warner Bros. Discovery rekord i Europa med 600 millioner streamede minutter på én dag. Samtidig har Max oplevet et rekordstort antal nye streamingabonnenter i løbet af legene; 77 procent flere end OL i Tokyo 2020. Lørdag den 27. juli var Warner Bros. Discoverys største dag nogensinde for nye betalte streamingabonnenter i Europa.

I Danmark har OL-indholdet på Max drevet den højeste andel af visninger siden Max blev lanceret, og der er ligeledes sat rekord for antal sete timer.

Warner Bros. Discovery har opnået rekordhøje seertal og engagement på alle platforme – herunder gratis-TV, betalings-TV, streaming, web og sociale medier – under de Olympiske Lege Paris 2024. Succesen blev båret frem af Max i 25 europæiske markeder og markerer dermed Paris 2024 som det første reelle ”streaming-OL” i Europa, hvor flere mennesker streamede mere OL-indhold i længere tid end nogensinde før.

Samlet seertal

• Samlet rækkevidde på mere end 215 millioner i Europa, der så OL-indhold på Warner Bros. Discovery’s platforme – 23% mere end de Olympiske Lege i Tokyo 2020 (+40 millioner).
  • Dette inkluderer Max og discovery+ samt Eurosport TV-kanaler og gratis-TV-netværk i Norge (TVNorge), Sverige (Kanal 5) og Finland (Kutonen, TV5).

Streaming-seertal

• Mere end 7 milliarder minutter streamet i løbet af legene – seks gange mere end Tokyo 2020.
  • Søndag den 4. august satte Warner Bros. Discovery rekord i Europa med 600 millioner minutter streamet på én enkelt dag af Max og discovery+ abonnenter. Dagen indeholdt mændenes 100m finale, mændenes tennis guldmedaljekamp (Novak Djokovic vs. Carlos Alcaraz), den sidste dag af svømmekonkurrencerne samt kvindernes landevejscykling.
  • Fire gange så mange unikke streamingseere på Warner Bros. Discovery's platforme, herunder Max og discovery+, i løbet af legene sammenlignet med sidste sommer-OL.

Streaming-abonnenter

• Nye, betalte streamingabonnenter oversteg tilstrømning af abonnenter for hele Tokyo 2020 efter blot fire dages konkurrence i Paris (lørdag 27. juli - tirsdag 30. juli 2024).
  • Rekordstort antal nye, betalte streamingabonnenter i løbet af legene; 77% flere end Tokyo 2020.
  • Lørdag den 27. juli oplevede Warner Bros. Discovery det højeste antal nye, betalte streamingabonnenter nogensinde på én dag i Europa (Max, discovery+ eller tidligere HBO Max).
  • Betydelig abonnentvækst på alle større markeder i Europa, især i Frankrig, Italien, Polen, Sverige og Storbritannien.
  • I Danmark har interessen for OL-dækningen på Max været stor: Esben Bjerre og Peter Falktofts daglige program ”I Paris går det godt” tiltrak mange seere, som fulgte duoens dækning hver dag.

JB Perrette, CEO, Global Streaming and Games, Warner Bros. Discovery, udtaler:

- Paris 2024 har overgået alle forventninger for fans og seere, samt for Max og Warner Bros. Discoverys streamingforretning. Vi har tilføjet millioner af nye, betalende abonnenter og engageret millioner af seere dagligt på streaming, som har set milliarder af minutter af indhold under legene. Vores streamingvækstmomentum er kun blevet stærkere, og vi har stadig næsten halvdelen af det globale marked til gode i forhold til at lancere Max. Tillykke og tak til vores fantastiske partnere ved Den Internationale Olympiske Komité (IOC) og Paris 2024 Organisationskomité for et episk OL.

Andrew Georgiou, President og Managing Director, Warner Bros. Discovery U.K & Ireland og WBD Sports Europe, udtaler:

- Paris 2024 har igen demonstreret værdien af at bringe premium sport og underholdning sammen for at øge seertal og engagement i stor skala. Vi har maksimalt udnyttet denne mulighed ved legene, og leveret verdensklasse produktion med fremragende eksperter på skærmen og lokal historiefortælling, der igen har vist sig at være en vindende kombination. Max har vist sig at være en game-changer for sportsvisning med en forbedret produktoplevelse og nye interaktive funktioner, som har tiltrukket flere abonnenter til platformen og forblive engagerede længere.

Christina Sulebakk, General Manager og EVP for Warner Bros. Discovery Nordic, udtaler:

- De Olympiske Lege i Paris 2024 har fået en fantastisk modtagelse. Over hele Norden har flere mennesker end nogensinde samlet sig foran Kanal 5 og Max for at følge vores Nordiske atleter nå nye højder. Med mere end 3800 timers live sport og en fantastisk studieopsætning har vi dag efter dag nået et publikum på millioner med flere seerrekorder. Vi kan derfor med sikkerhed fastslå, at sommerens største TV-begivenhed har været en sand succeshistorie.

Gratis web, app og sociale medier

• Mere end 4,5 milliarder videoafspilninger af Warner Bros. Discovery OL-opslag på sociale medier. Næsten 10 gange mere end Tokyo 2020 og mere end fire gange større end Vinter-OL i Beijing 2022 og Tokyo 2020 tilsammen. Det var især TikTok og Instagram som drev visningerne.
  • Bedste dag nogensinde på eurosport.dk og vores danske sociale medier.
  • Bedste måned nogensinde (juli) på eurosport.dk og vores danske sociale medier.

Esben Elborne

Kommunikations- og PR chef