Max er live i Danmark

21 maj 2024

Abonnenter i Norden, Den Iberiske Halvø og Central- og Østeuropa er de første i Europa, der får adgang til WBD's omfattende streamingindhold

Dobbelt så meget indhold er tilgængeligt på Max sammenlignet med HBO Max med blandt andet Dune: Del 2, der har premiere i dag, og Roland-Garros-kvalifikationer live

Max streamer nu på førende enheder og platforme, herunder Amazon Fire TV i de europæiske lanceringsmarkeder

Warner Bros. Discovery annoncerer i dag, at Max, den udvidede streamingtjeneste, officielt er live og tilgængelig i 20 lande i Norden, Den Iberiske Halvø samt Central- og Østeuropa. Landene inkluderer Andorra, Bosnien-Hercegovina, Bulgarien, Kroatien, Tjekkiet, Danmark, Finland, Ungarn, Kosovo, Moldova, Montenegro, Nordmakedonien, Norge, Portugal, Rumænien, Serbien, Slovakiet, Slovenien, Spanien og Sverige.

Max tilbyder abonnenterne en forbedret brugeroplevelse, flere underholdningsgenrer og dobbelt så meget indhold som tidligere var tilgængeligt på HBO Max. Lanceringen af Max markeres med premieren på den længe ventede HBO Original-dramaserie House of the Dragon sæson 2, som har premiere på Max i Europa den 17. juni. Titler, der kan streames nu, inkluderer Dune: Del 2 som har premiere i dag på Max, samt Warner Bros.-film som Barbie, Wonka, Joker og Harry Potter. Serier inkluderer HBO Originals som The Last of Us, The White Lotus, Euphoria, True Detective: Night Country og The Sympathizer samt Friends fra Warner Bros. Television. Derudover også populære serier fra Discovery herunder Jaget Vildt sæson 5, Ex On The Beach sæson 9, 90 Day Fiancé, Cake Boss, Gold Rush og Naked and Afraid.

Max kombinerer HBO Max’ banebrydende indhold og Discoverys engagerende virkelige historier med sport i verdensklasse fra Eurosport for at levere en komplet seeroplevelse for hele husstanden. I alle markeder, hvor Max er tilgængelig, vil det være det eneste sted at livestreame hvert eneste øjeblik af de kommende Olympiske Lege Paris 2024, hvilket sikrer, at fans får fuld adgang til legene. Paris 2024 er inkluderet i alle abonnementer, så kunderne kan nyde fuld adgang til verdens største sportsbegivenhed.

Christina Sulebakk, Managing Director Nordics, Warner Bros. Discovery, siger:

- Jeg er rigtig glad for at se Max live i dag i Sverige, Norge, Danmark og Finland som nogle af de første markeder i Europa. Jeg kan ikke vente med at vores seere udforsker det brede udvalg, Max tilbyder. Så meget tid og hårdt arbejde er blevet lagt i at kuratere denne premium app på tværs af WBD, og at være vidne til, at produktet kommer til live i dag, gør mig ekstremt stolt.

JB Perrette, CEO og President for Global Streaming & Games hos Warner Bros. Discovery, siger:

- I dag er en milepæl i den globale udrulning af Max. Vi har tradition for at levere populært indhold til seere over hele Europa fra ikoniske brands som HBO, Discovery, Warner Bros., DC, Eurosport og TLC. Det er disse kraftfulde indholdsmotorer, der adskiller os for seerne, der kan stole på os for det allerbedste indhold, uanset deres humør, uanset anledning.

Gerhard Zeiler, President of International hos Warner Bros. Discovery, tilføjer:

- Uanset om det er vores blockbuster-film, store tv-drama, underholdningsprogrammer eller spændende sportsbegivenheder, leverer Max den ultimative seeroplevelse i Europa. Vores nye og forbedrede app tilbyder forbedret personalisering, hvilket gør det nemmere og hurtigere at se dine favoritter fra Warner Bros. Discovery. Med tre forskellige abonnementer, tillægget Sport, udvidet enhedskompatibilitet og hundredevis af distributionspartnerskaber med de største samarbejdspartnere i regionen, har det aldrig været nemmere at se verdensklasse indhold.

For at komme i gang kan abonnenter vælge mellem et af de tre grundabonnementer, samt abonnementstillægget Sport. Uanset om det er Basis med reklamer-abonnementet, der giver abonnenterne mulighed for at nyde Max til en lavere pris med reklamer og muligheden for at streame indhold på to enheder samtidigt, eller Standard-abonnementet, der giver brugerne op til 30 downloads til at se offline, eller Premium-abonnementet for den ultimative seeroplevelse med op til 100 downloads (begrænsninger gælder), 4K opløsning og Dolby Atmos lyd (hvor tilgængeligt), tilbyder Max en seeroplevelse, der passer til alle behov. Alle abonnementer er med fuld HD-opløsning. Basis med reklamer-abonnementet er tilgængelig i dag i fem europæiske lande: Norge, Sverige, Danmark, Finland og Rumænien, før det udvides til andre.

Max er tilgængelig på førende enheder og platforme i hele Europa. Max lanceres også for første gang på Amazon Fire TV på tværs af europæiske markeder, hvor Max er tilgængelig. Max er på smart-tv (Samsung, LG og Android TV™), via streaming-enheder (Apple TV og Google Chromecast™), spillekonsoller (PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox One og Xbox Series X|S), mobil og tablets (iPhone, iPad, iPod touch og Android™) og online på Max.com. Max er også tilgængelig via udvalgte tv-distributionspartnere i hvert land.

Kunderne kan betale via større udbydere (VISA, Mastercard, Amex og PayPal) og via in-app køb i større markeder (Apple App Store, Google Play Store og Samsung Checkout).

Dagens lancering bygger på Warner Bros. Discovery’s succesfulde lanceringer af Max i USA, Latinamerika og Caribien. Den 11. juni vil Max være tilgængelig i Frankrig, Polen og Monaco. Den forbedrede HBO Max lanceres i Holland samme dag, og fra 1. juli i Belgien. Inden juli vil Max være tilgængelig i 25 lande i Europa og 65 lande og territorier verden over. Max ankommer til nøglelande i Sydøstasien senere i år.

Esben Elborne

Kommunikations- og PR chef