Jenny Berggren bliver en del af det nordiske ledelsesteam hos Warner Bros. Discovery
Jenny Berggren bliver ny VP Marketing & PR for det nordiske marked hos Warner Bros. Discovery.
Jenny Berggren afløser Rebecca Rørmark, der bestred rollen, indtil hun blev udnævnt til Senior Vice President, Head of Streaming Marketing for EMEA. Berggren vil rapportere direkte til Christina Sulebakk, General Manager hos WBD Nordics.
- I en tid, hvor vi styrker vores brands og programstrategi i Norden, er vi meget glade for at få en så erfaren og dygtig marketingekspert som Jenny ombord. Konkurrencen om folks opmærksomhed har aldrig været hårdere, men ved at styrke vores team med et stort talent som Jenny, er jeg sikker på, at vi vil lykkes med at få vores store portefølje af indhold og brands til at skille sig ud på hvert enkelt marked, siger Christina Sulebakk.
- Jeg er begejstret for at blive en del af det talentfulde team hos Warner Bros. Discovery. Det er en meget spændende tid for virksomheden, og der er ingen tvivl om, at WBD har noget af det mest ikoniske indhold og eftertragtede brands på markedet. Jeg synes, at den kreative og lokale tilgang sætter os i en fantastisk position med uendelige markedsføringsmuligheder, siger Jenny Berggren.
Jenny Berggren kommer fra en stilling som Brand & Partner Marketing Director hos Disney+ Nordic & Baltic. Med sig bringer hun stor erfaring fra flere markeder inden for ledelse, brand- og marketingstrategi og digital samt en stærk kommerciel baggrund.
Hun har tilbragt mere end otte år hos The Walt Disney Company, hvor hun har haft flere ledende marketingstillinger, før hun til sidst overtog ansvaret for den succesfulde lancering af Disney+ i Norden og Baltikum. Berggren har tidligere haft ledende marketingstillinger hos globale underholdningsvirksomheder som Viacom, Electronic Arts, Activision og Discovery Networks.