I dag får fire danske tv-kanaler nyt logo

15 januar 2024

Kanal 5, 6’eren, Kanal 4 og Canal 9 får nyt look. Warner Bros. Discovery udruller i dag en omfattende rebranding, der forener det visuelle design af de lokale tv-kanaler på tværs af hele Norden.

 

Som del af det strategiske fokus på koncernens lineære forretning lancerer Warner Bros. Discovery et nyt, samlet udtryk for de lokale TV-kanaler. Rebrandingen indbefatter i alt 14 tv-kanaler i Danmark, Finland, Norge og Sverige og vil være synlig på skærmen fra i dag. I Danmark gælder det Kanal 5, Kanal 4, 6'eren og Canal 9.

– Jeg er glad og stolt over at vi nu kan løfte sløret for vores nye, friske og forenede udtryk på tværs af vores fire kanaler her i Danmark: Kanal 5, Kanal 4, 6’eren og Canal 9. Rebrandingen er ikke blot en visuel fornyelse, men også en styrkelse af vores fælles identitet som en del af Warner Bros. Discovery, og vi har arbejdet tæt sammen for at sikre, at seerne med lethed kan finde den kendte og elskede kvalitetsunderholdning på vores kanaler, selvom vi pakker det ind i et nyt og flot design. Jeg håber vores seere vil tage godt imod det, siger Programdirektør, Kristian Rosasco.

Det nye visuelle design er skabt af det globale brandbureau DixonBaxi med base i London, Storbritannien.

Warner Bros. Discovery-kanaler, der bliver rebranded i hvert land:

Danmark: Kanal 5, Kanal 4, 6'eren og Canal 9.

Finland: TV5, Kutonen og Frii.

Sverige: Kanal 5, Kanal 9 og Kanal 11.

Norge: TVNorge, MAX, FEM og VOX.

Filer er tilgængelige på warnerbrosdiscovery.dk.

 

Kontakter

Esben Elborne

Kommunikations- og PR chef