Discovery indgår nordisk samarbejde med The Walt Disney Company Nordic

Discovery Networks Danmark indgår en aftale med The Walt Disney Company Nordic om et kommercielt reklamesamarbejde for kanalen National Geographic. Aftalen omfatter det danske, svenske og norske marked.
Dermed tilføjes National Geographic til Discoverys stærke portefølje, der i forvejen indeholder Discovery Channel, Kanal 4, Kanal 5, 6’eren, Kanal 9, ID - Investigation Discovery, TLC, Eurosport 1 og Eurosport 2. National Geographic tilføjes tilsvarende til Discoverys kommercielle portefølje i de svenske og norske markeder.
- Det er med stor glæde, at vi kan tilføje National Geographic til vores kommercielle portefølje af stærke kanaler som blandt andet tæller Kanal 5 og Discovery Channel. National Geographic komplementerer porteføljen godt både indholdsmæssigt og dækningsmæssigt og vi er glade for derigennem at kunne tilbyde vores annoncører på tværs af Norden endnu mere værdi på deres kampagner, siger Kasper Kryger, SVP Sales Nordic, Country Lead Denmark, Discovery Networks Danmark.
- Vi er rigtig glade for at indgå i det her samarbejde med Discovery Networks. De har vist stærke resultater, og vi ser frem til at tage del i deres innovative måde at arbejde med målretning og effektivitet omkring tv-reklamer. Med sine 133 år er National Geographic-brandet stadig under udvikling på tværs af alle platforme. Det føles helt rigtigt, at National Geographic nu bliver en del af den brede kanalportefølje, Discovery Networks repræsenterer, og vi glæder os meget til at begynde at arbejde med salgsteamene i Danmark, Sverige og Norge, siger Hans van Rijn, SVP og Country Manager, The Walt Disney Company Nordic & Baltic.
Partnerskabet effektueres hen mod udgangen af 2022.